Peab delårsrapport januari – mars 2013

• Operativ nettoomsättning uppgick till 9 210 Mkr (9 868)
  • Operativt rörelseresultat uppgick till 70 Mkr (144)
  • Resultat per aktie uppgick till 0,22 kr (0,27)
  • Orderingången under första kvartalet uppgick till 8 848 Mkr (13 200). I jämförelseperioden ingår ordersumman för Mall of Scandinavia med 3 500 Mkr
  • Orderstocken för Bygg och Anläggning uppgick till 28 815 Mkr jämfört med 28 056 Mkr vid utgången av 2012
  • Jesper Göransson utsågs till VD och tillförordnad koncernchef

”Det första kvartalet är alltid säsongsmässigt svagt för bygg- och anläggningsverksamhet i Norden. Med låga räntor och ett uppdämt investeringsbehov finns dock goda förutsättningar för en långsiktigt stabil byggmarknad i Norden. Vi intensifierar nu arbetet med att förbättra lönsamheten inom affärsområde Bygg och vi har fortsatt omkostnader och kapitalbindning högt upp på vår agenda”, säger Peabs VD Jesper Göransson i en kommentar.

För ytterligare info, kontakta:

Jesper Göransson, VD Peab 0431 89338

Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande den 14 maj 2013 kl 1300.

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 14.000 anställda och en omsättning uppgående till ca 45 Mrd. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.