Peab får driftuppdrag i Dalarna, Gästrikland och Uppland

Peab har fått uppdraget att ansvara för drift och underhåll av vägnätet inom driftområdena Rättvik, Avesta, Gävle, Heby samt Tierp under fyra år. Beställare är Trafikverket och den sammanlagda kontraktssumman uppgår till 460 Mkr.

Uppdraget startar 1 september 2012 och det omfattar totalt 462 mil väg. Peab kommer bland annat att stå för vägunderhåll och snöröjning. I kontraktet finns en option med möjlighet till förlängning med upp till två år.

”I vår roll som samhällsbyggare ser vi fram emot att tillsammans med Trafikverket vara med och utveckla trafiksäkerhet och underhåll av det svenska vägnätet” säger Peabs regionchef Jörgen Eriksson.

För ytterligare info, kontakta:

Jörgen Eriksson, Regionchef Peab 0733 371803

Gösta Sjöström, Kommunikation Peab 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 15.000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mrd. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.