Peab förvärvar asfaltbolag i Norge

Peab har tecknat avtal om att förvärva 65 procent av aktierna i Terje Hansen AS. Bolaget bedriver tillverkning och utläggning av asfalt i Oslo med omnejd. Terje Hansen AS har 45 anställda och omsatte 144 MNOK under 2010.

Förvärvet förutsätter godkännande av det norska konkurrensverket.

-          Vi ser Terje Hansen AS som ett bra komplement till vår norska asfaltverksamhet och bolaget har ett mycket gott namn på marknaden. Med två strategiskt placerade asfaltverk ger det oss goda möjligheter för vår fortsatta utveckling i Osloområdet, säger divisionschef K G Karlsson i en kommentar.

För ytterligare information, kontakta:
KG Karlsson, divisionschef Peab 0733 848589
Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande den 5 juli 2011 kl 09.00

Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 38 miljarder i omsättning och ca 14.000 anställda. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne.