Peabs delårsrapport jan – sep 2009

• Nettoomsättningen ökade med 4 procent till 25 614 Mkr (24 724). Jämfört med proforma inklusive Peab Industri sjönk nettoomsättningen med 12 procent • Rörelseresultatet uppgick till 1 203 Mkr (1 106). Rörelseresultatet proforma inklusive Peab Industri uppgick för jämförelseperioden till 1 746 Mkr • Periodens resultat uppgick till 928 Mkr (729). Proforma inklusive Peab Industri uppgick periodens resultat till 1 117 Mkr • Resultat per aktie före utspädning uppgick till 3,24 kr (4,36). Proforma inklusive Peab Industri uppgick jämförelseperiodens resultat per aktie före utspädning till 3,91 kr • Orderstocken för Bygg och Anläggning ökade till 26 694 Mkr jämfört med 24 233 Mkr vid årsskiftet • Peab blir delägare i Tornet AB, ett nytt fastighetsbolag med fokus på hyresrätter - Mot bakgrund av det svaga konjunkturläge nordisk byggmarknad befinner sig i är Peabs utveckling under årets första nio månader mycket positiv. Även om omsättning och rörelseresultat minskar i jämförelse med rekordåret 2008, finns det glädjeämnen. Vår pågående produktion har god lönsamhet och orderläget har stabiliserats, säger Peabs VD och koncernchef Mats Paulsson. För ytterligare info, kontakta: Gösta Sjöström, informationschef 0733 371010 Mats Leifland, Investor relations 0733 371006 Jesper Göransson, ekonomi & finanschef 0733 371013 Jan Johansson, vice koncernchef 0733 374000 Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 november 2009 kl 13.00. Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se