Peabs delårsrapport januari – mars 2010

Operativ nettoomsättning minskade med 8 procent till 7 189 Mkr (7 844). Operativt rörelseresultat uppgick till 107 Mkr (202). Resultat per aktie före utspädning uppgick till 0,27 kr (0,57) Sträng vinter har påverkat omsättning och resultat Orderingången under första kvartalet ökade med 24 procent till 8 591 Mkr (6 949) Orderstocken för Bygg och Anläggning ökade med 11 procent till 26 769 Mkr (24 079) Kraftig ökning av såväl byggstarter som försäljning av egenutvecklade bostäder - Efter årets första kvartal ser vi att den positiva trenden avseende kundernas intresse för våra produkter och tjänster fortsätter. Även om återhämtningen historiskt kommer sent i byggbranschen är framtidstron tillbaka, vilket märks i vårt orderläge, säger Peabs VD och koncernchef Mats Paulsson. För ytterligare info, kontakta: Gösta Sjöström, informationschef 0733 371010 Mats Leifland, investor relations 0733 371006 Jesper Göransson, ekonomi/finanschef 0733 371013 Jan Johansson, vice koncernchef 0733 374000 Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 maj 2010 kl 13.00. Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se