Rekordstort intresse för Partille Port

Söndagen den 25 september är det säljstart för den första etappen av Partille Port. Under de närmaste åren ska totalt 800 bostäder byggas här.
– Vi har upplevt ett rekordstort förhandsintresse och redan tagit emot över 3 000 intresseanmälningar, säger Martin Cagner, projektchef på Peab Bostad.

Först ut av kommande bostadsrättsföreningar är Brf Lyckan med 124 bostäder. Första etappen av Partille Port omfattar 212 bostäder. Dessa bostäder beräknas stå klara för inflyttning under vintern 2018-2019.

Partille Port är ett fantastiskt byggprojekt även för en stor aktör som oss på Peab Bostad. Projektet kommer stå för en betydande andel av all nyproduktion i Partille de närmaste åren, konstaterar Martin Cagner som själv är uppväxt i Partille och fortsätter:

Jag tror att det stora förhandsintresset i första hand kan förklaras med ett mycket bra läge. Det är nära till det mesta, allt från kultur och sport till handel och natur. Dessutom är det bara 15 min till centrala Göteborg med en väl utbyggd kollektivtrafik.

Säljpremiären är förlagd till nyöppnade Partille Arena söndagen den 25 september. Presentation av bostäderna i Brf Lyckan är självklart huvudnumret. Arkitekter från QPG och Sydväst finns också på plats för att berätta om sina visioner och gestaltning av Partille Port. Det kommer denna gång även finnas möjlighet att med hjälp av VR-teknik (Virtual Reality) gå på en digital husesyn ett par år före lägenheterna blir verklighet.

Bildtext:
Brf Lyckan kännetecknas bland annat av en grön innergård som har generösa utrymmen för avkoppling, umgänge, lek och odling.

Fakta Brf Lyckan
Byggbolag: Peab

Arkitekt: QPG och Sydväst arkitektur och landskap
Antal lägenheter: 124
Storlek: 1–4 rok, 38 – 110 kvm
Pris: 1 855 000 – 3 695 000 kr
Avgift: 2 624 – 6 085 kr

Kortfakta Partille Port
Antal lägenheter: ca 800. Produktionstid: 2016-2019 för första etappen. Byggyta: 80 000 m2 bostäder. Antal kvarter: 4 bostadskvarter, 2 handelskvarter. Karaktär: Moderna bostadsrätter med ”gröna” innergårdar som naturliga samlingsplatser. Husens bottenvåningar kommer innehålla butikslokaler. Webbplats: www.partilleport.se

Martin Cagner, projektchef Peab Bostad, 0733-37 40 52, martin.cagner@peab.se
Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84, kajsa.jacobsson@peab.se.
Jan-Olof Ekelund, kommunikationsrådgivare More PR, 0705-92 75 66, joe@morepr.se.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med drygt 14 000 anställda och en omsättning överstigande 45 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Martin Cagner, projektchef på Peab Bostad