Pontus Frithiof vässar kundupplevelsen

Krögaren och entreprenören Pontus Frithiof satsar ytterligare på att stärka ledarskapet och kundupplevelsen. Föreläsaren och författaren Klas Hallberg ska genom slipade kommunikationsverktyg stärka ledningsgruppen såväl som anställda under 2022.

I arbetet med att bli en bättre och attraktivare arbetsgivare arbetar Pontus Frithiof  ständigt med att stärka teamet, i takt med att verksamheterna och samarbetena blir fler. Under våren får bolaget förstärkning av den kända föreläsaren och kommunikatören Klas Hallberg, som ska engagera Pontus Groups ledningsgrupp och medarbetare genom att skapa de rätta verktygen i syftet att bli mer sammansvetsade och kundorienterade.

Klas Hallberg har en enastående förmåga att med en stor dos humor skapa engagemang. Han rankas som en av världens bästa talare och är ständigt aktuell med nya teman och infallsvinklar. Klas har arbetat som professionell föreläsare i över 20 år och är alltid relevant i varje sammanhang. Han har även skrivit böcker och kallar sig en nyfiken ’husfilosof’, och inget uppdrag eller företag är för litet eller stort.

Vårt långsiktiga mål är att engagera och motivera alla medarbetare för att bli ännu mer kundfokuserade och öka försäljningen. Med Klas hjälp ska vi stärka organisationen inifrån och ut. Under pandemin blev vi, som de flesta, tvungna att slimma vår organisation och nu har vi alla möjligheter att bli ännu bättre på det vi gör, säger Pontus Frithiof, grundare och ägare av Pontus Group.

Inledningsvis börjar Klas uppdraget med att stärka och stödja intensiteten hos ledningsgruppen, som i sin tur ska inspirera medarbetarna i verksamheterna. Klas har ingen utarbetad framgångsmetod, utan skräddarsyr alla processer utifrån verksamheten.

Jag ser mycket fram emot samarbetet och är stolt över förtroendet att få vara en del i utvecklingen av Pontus verksamheter. Tillsammans ska vi identifiera vad som fungerar och inte fungerar och därefter ta fram värdeskapande processer för att nå gästerna och skapa förståelse hos dem, vilket ska leda till bättre resultat. Kundnöjdhet är verkligen något jag själv brinner för och jag är superpeppad att få hjälpa min idol Pontus, säger Klas Hallberg.