Andreas Lindahl ny CFO på Prevas

Till ny CFO för Prevas har Andreas Lindahl utsetts. Andreas kommer närmast ifrån Åkerskoncernen där han är CFO och medlem i koncernledningen. Han har dessförinnan bl.a. arbetat på Westinghouse Electric Sweden med befattningar som Director Supply Chain och Financial Controller. Andreas har lång erfarenhet från ekonomisk styrning och deltagit aktivt i lednings- och styrelsegrupper i Sverige och internationellt.

- Det är mycket glädjande att Andreas ska börja som ny ekonomidirektör på Prevas. Med sin gedigna bakgrund kommer han att passa bra in i Prevas och jag är övertygad om att han kommer att ta en nyckelroll i vår fortsatta strävan mot uppsatta strategiska mål för Prevas, säger K-G Ramström CEO på Prevas AB.

Andreas Lindahl tillträder befattningen som CFO på Prevas under första kvartalet 2014.

Karl-Gustav Ramström, CEO Prevas AB
E-mail: karl-gustav.ramstrom@prevas.se, Mobil: 070-349 20 90

Med spetskompetens inom inbyggda system och industriell IT bidrar Prevas med innovativa lösningar som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 600 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX nordiska börs Stockholm. För mer information, se www.prevas.se.

Citat

Det är mycket glädjande att Andreas ska börja som ny ekonomidirektör på Prevas. Med sin gedigna bakgrund kommer han att passa bra in i Prevas och jag är övertygad om att han kommer att ta en nyckelroll i vår fortsatta strävan mot uppsatta strategiska mål för Prevas.
K-G Ramström CEO Prevas AB