Finalen av vår innovationstävling flyttas fram till den 23 september

På grund av rådande situation med coronaviruset flyttas finalen av Inission innovation award fram till den 23 september 2020. Samarbetet med Ny Teknik och 33-listan är oförändrad och eventet kommer att hållas på Epicenter i Stockholm.

Inissions och Prevas uppmärksammade innovationstävling riktar sig till alla bolag med en innovation innehållande elektronik. I potten ligger utvecklingstjänster från Prevas värt 250 000 kr och tillverkningstjänster från Inission värt 1 miljon kr. Ytterligare 50 000 kr delas ut i form av Publikens pris.

I år avgörs finalen mitt under Ny Tekniks 33-listanmingel i ett spännande Draknästet-liknande koncept då tre finalister gör upp om segern. På plats kommer det att finnas journalister, investerare och företagare vilket innebär värdefull publicitet för de som kommer till final.

Vi flyttar även fram sista dag för inlämnande av bidrag till den 31 augusti. För de bolag som är intresserade att delta kan man anmäla sitt intresse via Inissions tävlingsmail, tavling@inission.com. Ange Namn, Adress, Telefonnummer och Mailadress. I ämnesraden skriver ni ”Intresserad”. Då får ni det material ni behöver för att kunna delta i tävlingen.

Inission innovations award samarbetar med Prevas, Nordea, Almi och Ny Teknik.

Välkommen med din innovation! På Prevas hemsida (https://www.prevas.se/innovation_award.html) finns mer information för dig som vill delta i tävlingen.

Tidigare vinnare av Inission innovation award
Inission innovation award har sedan starten utsett sju vinnande innovationer. Bland annat ett instrument för diagnosticering av perifera nervskador, ett smart trafiksystem med 3D och AI och ett system som monteras i utryckningsfordon för att varna andra bilister om dess närvaro. Senast vann Blixt Tech AB med sin digitala brytare - en enhet som inte bara kan bryta elen, utan också styra, mäta och kommunicera med allt som är anslutet till elnätet.

Om 33-listan
Med 33-listan lyfter Ny Teknik fram nytänkande, unga svenska teknikföretag som vågar bryta regler och bana väg för ny teknik. Den 23 september 2020 träffas de 33 vinnande bolagen på Epicentrum i Stockholm tillsammans med analytiker som gjort listan, journalister, investerare, myndigheter, organisationer och spännande gäster som berättar om sin syn på den svenska startup-scenen.

För mer information, kontakta
Maria Månsson, Director, innovation and research & Site Manager, Prevas AB, Mobil: +46 708 644 399, E-mail: maria.mansson@prevas.se
Helena Lundin, Communication & Information manager, Prevas AB, Mobil: +46 70 608 75 55, E-mail:
helena.lundin@prevas.se@prevas.se
Olle Hulteberg, Marknadschef, Inission AB, Mobil: +46 707 202 444, E-mail: olle.hulteberg@inission.com

Prevas är ett utvecklingshus där påhittigheten står i centrum. Med hög teknisk kompetens och affärsförståelse hjälper vi kunder inom vitt skilda branscher att dra större nytta av vår tids teknikutveckling. Nytta för människor, planeten och ekonomin. Prevas startade 1985 och är idag 600 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer info om Prevas, besök www.prevas.se.