Johan Strid ny VD på Prevas AB

Styrelsen i Prevas har utsett Johan Strid till ny VD och koncernchef för Prevas AB. Han kommer närmast från Knowit och tillträder senast den 1 augusti 2018 och ersätter K-G Ramström som haft posten sedan våren 2013.

Som tidigare meddelats i november 2017 påbörjade Prevas styrelse rekryteringen av ny VD på grund av att K-G Ramström går i pension våren 2019.

Johan Strid kommer närmast från Knowit där han har varit affärsområdeschef för Solutions sedan 2015 och innan dess haft flera ledande poster på bland annat Cybercom, Teleca och Sigma.

– Styrelsen är mycket glada att kunna presentera Johan som ny VD och koncernchef. Johans långa erfarenhet från ledarskap och förändringsarbete inom konsultbranschen är en utmärkt grund för att leda vår fortsatta satsning framöver, säger Göran Lundin, styrelseordförande för Prevas AB.

K-G Ramström står till styrelsens förfogande i vissa kundrelationer och strategiska satsningsområden fram till sin pensionering.

För mer information och uppföljning

Göran Lundin, Styrelseordförande Prevas AB
E-mail: goran.lundin@prevas.se, Mobil: 070-565 52 35

Helena Lundin, Communication and Information Manager, Prevas AB
E-mail: helena.lundin@prevas.se, Tel : +46 21 360 19 20, Mobil: +46 70 608 75 55

Prevas är utvecklingspartner till företag inom många branscher. Vår passion är att lösa teknikutmaningar för att utveckla smarta produkter och smarta fabriker. Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 550 medarbetare. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer information, se www.prevas.se.