Mats Lundberg tillbaks som CEO på Prevas

Till vår stora glädje kommer Mats Lundberg tillbaka som CEO på Prevas efter en tids sjukfrånvaro. Den 3 februari 2012, efter publicering av företagets bokslutskommuniké 2011, lämnar Mats Åström rollen som tillförordnad CEO och Mats Lundberg axlar åter igen rollen som CEO.

- Vi tackar Mats Åström för ett mycket gott utfört arbete som tillförordnad CEO samt varmt välkomnar Mats Lundberg tillbaka, säger Göran Lundin styrelseordförande på Prevas.

Mats Åström behåller rollen som vice CEO och CFO på Prevas.

Göran Lundin, Styrelseordförande Prevas AB
E-mail: goran.lundin@prevas.seMobil: 070-565 52 35

Mats Åström, tf CEO och CFO Prevas AB
E-mail: mats.astrom@prevas.setfn : 021-360 19 34, Mobil: 070-191 31 65

Med spetskompetens inom inbyggda system och industriell IT bidrar Prevas med innovativa lösningar som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge, Förenade Arabemiraten och Indien med drygt 500 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX nordiska börs Stockholm. För mer information, se www.prevas.se.

Prevas AB
Huvudkontor: Box 4, 721 03 Västerås, Tfn: 021-360 19 00