Organisationsförändring inom Prevas

Som en följd av att Per Melin slutar som affärsområdeschef för Management Consulting på Prevas går Michael Friis in som tillförordnad affärsområdeschef samt medlem i Prevas ledningsgrupp från och med den 9 september.

Michael Friis med sin breda bakgrund inom flera olika branscher och globala företag passar mycket bra in för att axla denna roll. Michael arbetar idag som regionschef för Management Consulting i Stockholm.

Karl-Gustav Ramström, CEO Prevas AB
E-mail: karl-gustav.ramstrom @prevas.se, Mobil: 070-349 20 90

Med spetskompetens inom inbyggda system och industriell IT bidrar Prevas med innovativa lösningar som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 600 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX nordiska börs Stockholm. För mer information, se www.prevas.se.