Prevas etablerar fler kontor i Norge

Idag öppnar Prevas sitt andra kontor i Norge – i Kongsberg.
Expansionsmöjligheterna i Norge ses som stora.

Kongsberg har blivit ett av Norges största högteknologiska områden med flera internationella företag etablerade på orten.

− Vi ser Norge som en viktig marknad med många möjligheter till tillväxt. Prevas tjänster, både inom inbyggda system och industriell IT, passar mycket bra in i området runt Kongsberg, säger Jacob Norrby ansvarig för Prevas etablering av affärsområdet Produktutveckling i Norge.

Prevas verksamhet i Kongsberg är nu igång och intresset från både utvecklare och företag i området är stort. Tom-Roger Stensberg är site manager för det nya kontoret och kommer närmast från SCA Hygiene Products AS.

Kongsberg har blivit ett viktigt teknologikluster i Norge. Det nya kontoret gör att vi kan hjälpa våra befintliga och nya kunder i regionen på bästa möjliga sätt, säger Geir Jåsund Manager Director för Prevas AS i Norge.

Jacob Norrby, Business Development Prevas AB
E-mail: jacob.norrby@prevas.se, Tfn: 08-726 40 03, Mobil: 0733-37 75 41

Geir Jåsund, Managing Director Prevas AS
E-mail: geir.jasund@prevas.no, Mobil: +47 48 25 79 57

Prevas startade 1985 och är idag ledande i Norden inom inbyggda system och industriell IT. Vi är huvudleverantör och innovativ utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som life science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustri. Grundstommen i Prevas är utveckling av intelligens i produkter och industrisystem till världsledande företag. Kännetecknande för Prevas lösningar är innovation, kvalitetssäkring och leveranssäkerhet. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge, Förenade Arabemiraten och Indien med drygt 500 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholm. Se även www.prevas.se.