Prevas fortsätter att expandera och startar ny verksamhet i Gävle

​Nu är det klart att Prevas kommer att etablera sig i Gävle. I september öppnar Prevas en ny verksamhet med konsulting inom affärs- och produktionssystem som huvudinriktning. Ett tiotal medarbetare från start och målet att växa till det dubbla inom ett år.

Kompetensinriktningen på det nya kontoret kommer att vara densamma som Prevas i övrigt, med inriktning på inbyggda system och industriella IT-lösningar. Från start kommer kontoret att bestå av ca 10 medarbetare med mål att växa till det dubbla inom ett år. Som chef har Majid Meshintorreh rekryterats och kommer närmast från en position på Ericsson som IT-chef i Gävle.

- Att starta ny verksamhet inom denna region är mycket spännande. Prevas har under drygt 20 år haft en stark kundbas här med bland annat Sandvik-koncernen i spetsen. Vår närvaro i Gävleregionen hjälper kunder i området till ökad konkurrenskraft och stärker även Prevas ledande marknadsposition inom inbyggda system och Industriell IT, säger Mats Lundberg CEO på Prevas.

Sedan starten 1985 har Prevas levererat kundnytta i form av lönsamma och framtidssäkra IT-lösningar. En viktig förutsättning för att kunna hjälpa kunder på bästa sätt är att bygga långsiktiga relationer och att ha djup insikt i kundens verksamhet.

För mer information kontakta:

Christer Ramebäck, affärsområdeschef Industrisystem, Prevas AB
Tfn: 031-725 18 88, Mobil: 070-227 33 95, E-mail:
christer.rameback@prevas.se

Mats Lundberg, CEO Prevas AB
Tfn: 08-726 40 02, Mobil: 0733-37 75 40, E-mail:
mats.lundberg@prevas.se

Prevas firar i år 25-årsjubileum och är idag ledande i Norden inom inbyggda system och industriell IT. Vi är huvudleverantör och innovativ utvecklingspartner till de ledande företagen inom branscher som life science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kännetecknande för Prevas lösningar är innovation, kvalitetssäkring och leveranssäkerhet. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge, Förenade Arabemiraten och Indien med drygt 500 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholm. Se även www.prevas.se.