Prevas koncentrerar produktportföljen inom industrisystem

Prevas säljer produkten ADRess, en programvara för att dokumentera tele-, data- och svagströmsinstallationer i fastigheter, till Elkoda. Övertagandet gäller även de licensavtal som är tecknade sedan tidigare.

För att fokusera produktportföljen ytterligare säljer Prevas produkten ADRess. ADRess är en programvara som säkerställer dokumentation av tele- och datanät i fastigheter. Övertagandet innebär att Prevas kommer att upphöra försäljningen av produkten ADRess och kunderna erbjuds att uppgradera till Elkodas program. Prevas kommer under övergångsperiod att fortsätta stödja de kunder som har supportavtal.

”En fokusering av Prevas produktportfölj utgör en del av vår strategi inom affärsområdet Industrisystem. Genom vårt bransch- och teknikkunnande fortsätter vi att satsa på våra paketerade standardlösningar och produkter inom kärnområdena automation, logistik och spårbarhet, säger Christer Ramebäck affärsområdeschef på Prevas.

”Vårt kärnområde ligger inom tele och data dokumentering. Förvärvet av ADRess ger oss goda möjligheter till tillväxt och vi är övertygade om att uppgradering till Elkodas program även är den bästa långsiktiga lösning för kunden, säger Bert Wäring VD på Elkoda.

Industriföretag lever idag i en stenhård global konkurrens. Ett långsiktigt, strukturerat arbetssätt med ständiga förbättringar av produktivitet och kvalitet är ett måste. Prevas har under många år arbetat ihop med industrin för att genomföra investeringar inom industriell IT i syfte att utnyttja potential till ökad produktivitet och kvalitet.