Prevas och AT&T inleder samarbete

AT&T och Prevas inleder ett samarbete för att utveckla IoT-lösningar (Internet of Things) och smarta tjänster för globala industrier och vertikala marknader. Det treåriga samarbetet ska hjälpa företag att använda AT&Ts globala och mycket säkra IoT-lösningar tillsammans med Prevas industrikompetens.

Målet är att hjälpa Prevas kunder att snabbt få ut sina uppkopplade produkter och tjänster ut på marknaden.

I över 30 år har Prevas hjälpt företag inom branscher som Life Science, fordon, försvar, energi och verkstadsindustri. Nu förenar Prevas sin expertis med AT&T:s kapacitet inom IoT-teknik. Det är en affärsmodell som hjälper Prevas att snabbt integrera globala IoT-tjänster i sin verksamhet och i kundprojekt.

- Vi har en passion för att lösa tekniska utmaningar och vi har stor bredd i våra projekt. Våra kunder vänder sig till oss för att få hjälp med att ta tillvara på teknikens och digitaliseringens möjligheter, säger Björn Andersson Product Development Solutions manager på Prevas.

- Vårt samarbete med Prevas är ett exempel på hur vi utvecklar affärstransformation i framkant. För industriella och högteknologiska globala företag som snabbt vill få ut sina uppkopplade produkter på marknaden med hjälp av IoT-tjänster är vi go-to-teamet. Tillsammans med Prevas erbjuder AT&T ett snabbspår för företag att få ut sina IoT-tjänster på marknaden, säger AT&T Regionpresident för Europa, Mellanöstern och Afrika, John Vladimir Slamecka.

Mer information om AT&T:s och Prevas samarbete

Björn Andersson, Product Development Solutions manager, Prevas AB
E-mail: bjorn.andersson@prevas.se, Tel.: +46 21 360 19 33

Helena Lundin, Communication and Information Manager, Prevas AB
E-mail: helena.lundin@prevas.se, Tel : +46 21 360 19 20, Mobil: +46 70 608 75 55

Prevas är partner till företag inom många branscher. Vår passion är att lösa teknikutmaningar för att utveckla smarta produkter, smarta industrier och smarta tjänster. Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 550 medarbetare. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer information, se www.prevas.se.