Prevas öppnar kontor i Eskilstuna

Prevas expanderar och har öppnat nytt kontor i Eskilstuna. Eskilstuna är navet i en intressant region med djupa rötter i industrin kombinerat med ett starkt entreprenörskap. Prevas ser stora fördelar med att komma närmare en intressant marknad.

Prevas har funnits sedan 1985 och vårt uppdrag är att skapa värde för våra kunder och hjälpa dem att stå starka i en värld av global konkurrens. Det gör vi genom att ta tillvara på teknikens och digitaliseringens möjligheter och utveckla smarta produkter, smarta industrier och smarta tjänster. Det nyetablerade kontoret i Eskilstuna kommer att fokusera på smarta industrier. Målsättningen är att starkare än tidigare förse regionen med produktivitetskunskap och bidra med expertkunskap för att utveckla smarta industrier.

- Vi vill vara närmare våra kunder söder om Mälaren och Eskilstuna känns som denaturliga valet. Det händer mycket spännande saker här och vi tror på regionens utveckling. Det känns riktigt kul att kunna få ta del av denna positiva utveckling, säger Åsa Sandberg, ansvarig för verksamheten i Eskilstuna.

I och med etableringen i Eskilstuna har nu Prevas 16 kontor i Sverige och är även etablerade i Danmark och Norge.

- Produktivitet handlar för oss om att realisera och verkligen etablera sin affärsstrategi i den dagliga verksamheten. Genom att aktivt arbeta med riskreducering och förbättrade flöden minskas driftkostnader vilket frigör värden som kommer alla till fördel, förklarar regionchef Arne Larsson.

Prevas vill tillsammans med kunderna ta tillvara på teknikens och digitaliseringens möjligheter vilket möjliggörs av drivande och nyfikna medarbetare inom många områden.

- Vi har fått bra gensvar på den rekryteringskampanj som vi nyligen gått ut med i Eskilstuna. Där söker vi allt från tekniska projektledare till mjukvaruutvecklare och internlogistiker. Roligt att se att många verkar attraheras av tanken att få vara med och från början sätta sin prägel på verksamheten”, avslutar Åsa Sandberg.

Robotiserad automation, uppkopplade maskiner med tillståndsövervakning samt dataanalys med AI och maskininlärning är några av verktygen Prevas använder i kundprojekten för att uppnå en effektiv och hållbar produktion.

E-mail: asa.sandberg@prevas.se, Tel: +46 21 10 93 10, Mobile +46 72 24 75 901

Arne Larsson, Business Region Manager, Prevas AB
E-mail: arne.larsson@prevas.se, Tel : +46 21 360 19 10, Mobil: +46 70 352 61 45

Prevas är partner till företag inom många branscher. Vår passion är att lösa teknikutmaningar för att utveckla smarta produkter, smarta industrier och smarta tjänster. Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 550 medarbetare. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer information, se www.prevas.se.

Citat

Vi vill vara närmare våra kunder söder om Mälaren och Eskilstuna känns som det naturliga valet. Det händer mycket spännande saker här och vi tror på regionens utveckling. Det känns riktigt kul att kunna få ta del av denna positiva utveckling.
Åsa Sandberg, Business Unit manager, Prevas AB
Produktivitet handlar för oss om att realisera och verkligen etablera sin affärsstrategi i den dagliga verksamheten. Genom att aktivt arbeta med riskreducering och förbättrade flöden minskas driftkostnader vilket frigör värden som kommer alla till fördel.
Arne Larsson, Business Region manager, Prevas AB
Vi har fått bra gensvar på den rekryteringskampanj som vi nyligen gått ut med i Eskilstuna. Där söker vi allt från tekniska projektledare till mjukvaruutvecklare och internlogistiker. Roligt att se att många verkar attraheras av tanken att få vara med och från början sätta sin prägel på verksamheten.