Prevas publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2020

Prevas AB:s års- och hållbarhetsredovisning samt ersättningsrapport för räkenskapsår 2020 finns från och med idag tillgängliga på företagets webbplats prevas.se.

2020 har varit ett år fyllt med utmaningar och förändring, resulterat i ett riktigt starkt ekonomiskt resultat för helåret, basen för tillväxt lagd, förberedelser för samgående och många uppdrag där vi bidragit till att göra världen lite bättre. Inte dumt alls. Tack alla kunder, partners, medarbetare och ägare för ett givande år.

Prevas års- och hållbarhetsredovisning samt ersättningsrapport finns att ladda ner från www.prevas.se/redovisning eller beställas via bolaget info@prevas.se.

Denna information är sådan information som Prevas AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 april 2021, kl. 14.30.

För mer information, kontakta
Helena Lundin, Communication & Information manager, Prevas AB, Mobil: +46 70 608 75 55, E-mail: helena.lundin@prevas.se
Andreas Lindahl, CFO, Prevas AB, Mobil: +46 070-547 08 25, E-mail: andreas.lindahl@prevas.se

Prevas är ett utvecklingshus där påhittigheten står i centrum. Med hög teknisk kompetens och affärsförståelse hjälper vi kunder inom vitt skilda branscher att dra större nytta av vår tids teknikutveckling. Nytta för människor, planeten och ekonomin. Prevas startade 1985 och är idag 800 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer info om Prevas, besök www.prevas.se.