Prevas utvecklar delsystem i det Nätverksbaserade försvaret åt FMV

Prevas utvecklar delsystem i det Nätverksbaserade försvaret åt FMV FMV (Försvarets materialverk) har beställt utveckling inom ramen för det nätverksbaserade försvaret av sensorer och andra system av Prevas. Ordervärdet för det aktuella projektet överstiger 3 MSEK. Projektet är ett samprojekt med FOI (Försvarets Förskningsinstitut, tidigare FOA). Uppdraget innebär konstruktion av ett pejlsystem där Prevas är aktiva inom såväl hårdvaru- som mjukvaruutveckling. Förutom ren utveckling ingår också forskning i uppdraget. Det faktum att Prevas har högsta säkerhetsklassning är en förutsättning för att effektivt kunna lösa vårt åtagande mot FMV. "Utvecklingen av det framtida högteknologiska försvaret pågår och Sverige har en internationellt sett ledande position. Prevas har haft förmånen att få assistera FMV inom området sedan år 2000. Vi är nu stolta och glada över att få förtroendet att fortsätta utvecklingen", säger Björn Andersson Vice President Sales & Marketing Prevas Systems. Kontaktpersoner Björn Andersson, Vice President Sales & Marketing Prevas Systems Tel: 021-360 19 33 Mobil: 070-370 10 30 E-mail: bjorn.andersson@prevas.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 240 medarbetare inom affärsenheterna Bioinformatics och Systems. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och hög kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00040/wkr0002.pdf