Saab tecknar koncernavtal med Prevas

Ett nytt koncernavtal har tecknats mellan Prevas och försvars- och säkerhetsföretaget Saab. Tack vare ett långt och lyckosamt samarbete mellan företagen är Prevas en prioriterad samarbetspartner till Saab.

Prevas är en viktig leverantör till Saab och företagen har under lång tid arbetat tillsammans i många olika projekt.

- Vårt höga teknikkunnande och leveranssäkerhet uppskattas av våra kunder. Förståelsen för flera branschers olika utmaningar ses också som en klar fördel. Vi är mycket glada för att vi får fortsatt förtroende från Saab samt att de väljer Prevas till en av sina ”Preferred Suppliers”, säger Anders Malmby affärsansvarig på Prevas.

Prevas är utvald till prioriterad leverantör för tjänster inom bland annat systemarbete, programvara, elektronik, mekanik och test.

- Saab är en av Prevas viktigaste kunder och vi ser goda möjligheter till att fördjupa vårt samarbete ytterligare, avslutar Anders Malmby.

För mer information och uppföljning

Anders Malmby, Business Region Manager Product Development Prevas
E-post: anders.malmby@prevas.se, Tel: +46 13-32 86 27, Mobil: +46 73-052 22 65

Jonas Mann, Business Area Manager Product Development Prevas
E-post: jonas.mann@prevas.se, Mobil: +46 70-379 06 69

Med spetskompetens inom inbyggda system och industriell IT bidrar Prevas med innovativa lösningar som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 600 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX nordiska börs Stockholm. För mer information, se www.prevas.se.

Citat

Vårt höga teknikkunnande och leveranssäkerhet uppskattas av våra kunder. Förståelsen för flera branschers olika utmaningar ses också som en klar fördel. Vi är mycket glada för att vi får fortsatt förtroende från Saab samt att de väljer Prevas till en av sina ”Preferred Suppliers”.
Anders Malmby, Business Unit Manager Prevas AB