Tävla om 1,25 miljoner i Prevas och Inissions innovationstävling!

Nu drar sjätte upplagan av Inission innovation award igång. Tävlingen med syftet att uppmuntra entreprenörer att realisera sina teknikrelaterade innovationer.

I potten ligger utvecklingstjänster från Prevas till ett värde av 250 000 kr och produktionstjänster från Inission till ett värde av 1 000 000 kr. Den 3 april ska bidragen vara inlämnade. Alla entreprenörer där ute, det är dags att vässa pennorna nu!

Sedan tävlingen startade 2012 har juryn hunnit utse fem segrare. Bland de vinnande innovationerna hittar vi bl.a. ett system för att styra energiflöden i villor, en eftermonteringslösning för varuautomater, ett lättanvänt instrument för diagnosticering av perifera nervskador och en integrerad servomotorer med unikt vridmoment. Senast stod H&E Solutions som vinnare med sitt EVAM System, en teknisk innovation som monteras i utryckningsfordon för att varna andra bilister om dess närvaro och framfart.

– Otroligt kul och välkommet! Detta är det största vi som företag varit med om och det kommer lyfta vår verksamhet, Alex Hedberg från H&E Solutions.

Det är under Scandinavian Electronics Event på Kistamässan den 25 april som finalen i Inission innovation award 2018 avgörs. De tre bästa bidragen gör upp om vinsten. På Stora scenen kommer juryn att presentera finalisterna och välja en vinnare i ett Draknästet-liknande koncept. Årets jury består av Inissions ägare och representanter från Almi Företagspartner AB, Nordea, Prevas och Ny Teknik.

VINSTEN
Genom Prevas erbjuds vinnaren utvecklingstjänster till ett värde upp till 250 000 kr. Vinnaren får också industrialiserings- och tillverkningstjänster till ett värde upp till 1 miljon kronor från Inission. Vinnaren får då tillgång till hela Inissions produktionsresurser och kompetens för att industrialisera och producera sin innovation. Prissumman på totalt 1,25 miljoner kr kan användas under ett år. För mer information om tävlingen, besök
www.inission.com.

Bildtext: H&E Solutions, 2017 års vinnare. Fr. v. Mikael Erneberg, Alex Hedberg och Florian Curinga.

Maria Månsson, Director innovation and research, Site Manager, Prevas AB
E-mail: maria.mansson@prevas.se, Tel: +46 8 644 3607, Mobil: +46 708 644 399

Helena Lundin, Communication and Information Manager, Prevas AB
E-mail: helena.lundin@prevas.se, Tel : +46 21 360 19 20, Mobil: +46 70 608 75 55

Prevas är partner till företag inom många branscher. Vår passion är att lösa teknikutmaningar för att utveckla smarta produkter och smarta fabriker. Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 600 medarbetare. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer information, se www.prevas.se.