Viktig order förstärker Prevas samarbete med Amersham Biosciences

Viktig order förstärker Prevas samarbete med Amersham Biosciences Prevas har erhållit en order omfattande analysfasen inför nästa generations mjukvara för Amersham Biosciences kromatografisystem. Projektet startade vid årsskiftet 2003. Det totala ordervärdet uppskattas till 3 MSEK. Amersham Biosciences är en av världens ledande leverantörer av bioteknisk teknologi. Amersham Biosciences omsättning uppgår till ca USD 1 000 million och sysselsätter globalt totalt 4 400 medarbetare. Bland företagets 50 000 kunder återfinns läkemedelsbolag, bioteknikföretag och växtförädlingsföretag samt akademiska forskningsinstitut och universitet. "Det är glädjande att se att vi, i hård konkurrens med andra leverantörer, upprätthåller vår strategiska ställning som leverantör åt Amersham Biosciences", säger Thomas Lundin regionchef för Prevas i Uppsala. Kontaktpersoner Thomas Lundin, Regionchef Prevas Uppsala Tel: 018-56 27 31 E-mail: thomas.lundin@prevas.se Anders Englund, VD Prevas AB Tel: 08-726 40 56 Mobil: 070-620 96 59 E-mail: anders.englund@prevas.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 240 medarbetare inom affärsenheterna Bioinformatics och Systems. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och hög kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/29/20030129BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/29/20030129BIT00200/wkr0002.pdf