Knepen för att lyckas med det nya kontoret

Aktivitetsbaserat kontor är det nya. Men hur gör man för att få till ett väl fungerande, effektivt kontor där medarbetarna trivs och mår bra? Prevent arrangerar seminarium på Scandic Crown i Göteborg 22 maj, där knepen lärs ut.

Seminarium: Så lyckas du med kontorsförändringen

Datum: Fredag 22 maj

Plats: Scandic Crown, Polhemsplatsen 3, Göteborg

Tid: Kl 8.30-9.30 (frukost serveras från 8.00)

Många företag gör om till öppet eller aktivitetsbaserat kontor med målet att den nya arbetsmiljön ska gynna verksamheten, effektivisera arbetet och stötta ledarskapet. För att lyckas med förändringen är det viktigt att göra en ordentlig analys av vilka behov som finns och vad man vill uppnå.

Hur gör man för att lyckas när man gör om eller flyttar till nytt kontor? På Prevents frukostseminarium får de som står inför en förändring av kontoret goda råd från två erfarna personer på området.

Sara Hernäng, seniorkonsult i hyresgästrådgivning på Sweco berättar om olika typer av kontorslösningar och vilka fallgropar som finns i omgörningsprojekt. Hon har bland annat varit inblandad i stora projekt hos Polisen, Migrationsverket och Orc Group.

Aram Seddigh, doktorand vid Stressforskningsinstitutet vid Stockholms universitet är uppdaterad med den senaste forskningen på området och berättar om förändringsprocessen i samband med kontorsförändringar inte minst utifrån arbetsmiljöperspektivet.

Dessutom presenterar Lisa Rönnbäck, projektledare Prevent, det nya kostnadsfria webbverktyget Forma kontoret. Det bygger på den senaste forskningen och är framtaget tillsammans med ovannämnda experter samt arbetsgivare och fack. Genom en enkel enkät går det att kartlägga behoven i verksamheten. Dessutom innehåller det tips och råd om hur kontoret kan förändras på ett sätt som passar den egna verksamheten.

Webbverktyget finns här www.prevent.se/formakontoret

Seminariet är fullbokat - sammanlagt ett 80-tal personer från företag och myndigheter från Göteborg och Västra Götalands län. Det finns platser reserverade för press, dock i begränsat antal. Därför får du gärna anmäla dig så snart som möjligt.

Kontakt och anmälan:

Britta Carlström, marknadsstrateg, 070-262 19 53, britta.carlstrom@prevent.se

Christine Törnquist, marknadsassistent, 08-402 02 39, 070-718 99 09, christine.torquist@prevent.se