Moelven utbildar chefer och skyddsombud i ”Bättre arbetsmiljö”

Hälsolänken är en av Prevents diplomerade handledare för grundutbildningen ”Bättre arbetsmiljö”. På en presskonferens på Moelven Industrier AB´s kontor i Skåre onsdagen den 4 juni kl 12.00 – 13.00 berättar vi om utbildningen som just nu genomförs på Moelvens svenska produktionsenheter.

Företagshälsovården Hälsolänken AB genomför för närvarande grundutbildningen ”Bättre arbetsmiljö” för chefer och skyddsombud vid Moelvens svenska bolag. Hörnstenarna i utbildningen är lärande utifrån konkreta fall och situationer i den egna verksamheten, där gruppen är navet i lärandet, men individen tar eget ansvar för den individuella utvecklingen. Två av tre kurser är nu genomförda, det betyder att 40 av 70 personer hittills har genomgått utbildningen.

Varje utbildningsomgång har deltagare från tre Moelvenföretag och genomförs med en dag på vart och ett av de tre företagen. Deltagarna får på så sätt insyn i varandras arbetsmiljö och kan förmedla kunskap och idéer till varandra om olika lösningar på säkerhetsfrågor.

Hälsolänken AB i Värmland är en av 45 företagshälsor som är diplomerat för att genomföra grundutbildningen ”Bättre arbetsmiljö”.

Presskonferensen hålls på Moelven Industriers kontor, Skårevägen 60, Karlstad kl 12.00 – 13.00. Lunch serveras. Medverkande: Marie Rubertsson-Nerén, projektledare Prevent, Fredrik Andersson, VD Hälsolänken, Peter Broberg, VD Moelven Valåsen, Charlotte Larsson, personalchef Moelven.

För anmälan och ytterligare information kontakta: Marie Rubertsson-Nerén, projektledare Prevent, tfn: 08-402 02 47, marie.rubertsson-neren@prevent.se. Charlotte Larsson, personalchef Moelven, tfn 070-560 30 75, charlotte.larsson@moelven.com Andreas Alskog, informatör Prevent, tfn: 08-402 02 14, andreas.alskog@prevent.se.