Nominera en inspiratör till Arbetsmiljöstipendiet 2021

Nu är det dags att nominera till Arbetsmiljöstipendiet 2021. Kanske har du ett skyddsombud som inspirerat till bättre arbetsmiljö eller en chef som gjort extra bra insatser under ett år då pandemin förändrat arbetsmiljön? Nominera senast 31 maj.

Arbetsmiljöstipendiet har delats ut av Prevent sedan 1994. Det går till chefer och skyddsombud som jobbar på privata företag och som aktivt arbetar för att utveckla och förbättra arbetsmiljön.

Runt om på landets arbetsplatser finns det chefer och skyddsombud som engagerar sig i och driver på arbetsmiljöarbetet, något som innebär fördelar för både kollegor och företag. Det skapar en säkrare och hälsosammare arbetsmiljö. Deras insatser förenar och påverkar allt från trivseln till företagets effektivitet.

År 2020 gick Arbetsmiljöstipendiet till Mattias Kvist, arbetsmiljötekniker och chef över lokalvård, infrastruktur och kökspersonal på Lindab Profil i Förslöv och Agneta Strand, huvudskyddsombud på Sandvik Coromant i Sandviken. De fick vardera 15 000 kronor.

– Förra årets stipendiater är inspirerande exempel på hur engagemang och delaktighet bidrar till en välfungerande arbetsmiljö. Vi vet att det finns fler inspiratörer där ute och att det finns de som har varit särskilt snabba att ställa om under pandemin, säger Maria Schönefeld, vd på Prevent.

Sista dag för att nominera en chef eller ett skyddsombud till årets stipendium är 31 maj. Vinnarna utses i början av hösten.

Läs mer om  Arbetsmiljöstipendiet och hur du gör för att nominera.

Maria Schönefeld, vd, 070-523 63 83, maria.schonefeld@prevent.se
Charlotte Bäckström, kommunikatör, 073-655 91 18, charlotte.backstrom@prevent.se

Citat

Vi vet att det finns fler inspiratörer där ute och att det finns de som har varit särskilt snabba att ställa om under pandemin.
Maria Schönefeld, vd på Prevent.