• Prevent/

Pressinbjudan Elmia Arbetsmiljö: Work 18-20 maj 2010, Jönköping Prevent presenterar nyheter om chefer, skyddsombud och arbetsmiljö

En ny undersökning om chefer och skyddsombud, årets arbetsmiljöstipendiat, seminarium om friska företag och löpande nyhetsrapportering från tidningen Arbetsliv. Det är några exempel på arbetsmiljöföreningen Prevents aktiviteter vid arbetsmiljömässan Elmia Arbetsmiljö: Work 10 i Jönköping, 18–20 maj.

Årets arbetsmiljöstipendiat utses Vem får Prevents stora arbetsmiljöstipendium 2010? Tre är nominerade, men vem får äran och de 30 000 kronorna? Inleder gör Anders Johansson, komiker, moderator och ståuppare. Utdelning onsdag den 19 maj kl 13.00 på Stora Scenen.

Seminarier med senaste kunskapen Under de tre dagarna genomför Prevent en rad spännande seminarier som bygger på den senaste kunskapen inom olika områden. Bland annat kan nämnas ”Nycklar till Friska Företag” med forskare från Karolinska Institutet onsdagen den 18 maj, ”Chefens arbetsmiljö” den 19 maj och ”Störande ljud är förstörande ljud” den 20 maj.

Arbetsliv rapporter Prevents tidning Arbetsliv är mässtidning och rapporter löpande på webben om de viktigaste nyheterna från mässan. Möt redaktionen i monter är M01:01 och läs nyheterna på www.prevent.se/arbetsliv .

Om Prevent på Elmia Arbetsmiljö: Work 10 Prevent ställer ut tillsammans med Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Parollen är ”Hållbart arbetsliv – vårt gemensamma mål”. Prevents monternummer är B04:62.

För mer information: Marie Antman, informationschef, 08-402 02 04, 070-698 86 06, marie.antman@prevent.se Ann-Christina Borelli, marknadsplanerare, 08-402 02 26, 070-379 77 48, ann-kristina.borelli@prevent.se Andreas Alskog, informatör, 08-402 02 14, andreas.alskog@prevent.se