Pressinbjudan: Prevent presenterar ny logotyp

Prevents uppdrag att tillsammans med arbetsmarknadens parter hjälpa företagen att förbättra arbetsmiljön ska bli ännu tydligare genom ny logotyp. Den presenteras på Fotografiska den 13 november. Välkommen!

Vid presentationen visas den nya logotypen för första gången upp för press och speciellt inbjudna gäster. Henrik Uggla, docent inom varumärkesstrategier vid KTH, ger en inspirationsföreläsning om varumärkets betydelse för en organisation. Därefter berättar Prevents vd Maria Schönefeld om arbetet med att ta fram Prevents nya visuella identitet. Prevents styrelse med representanter från arbetsmarknadens parter närvarar.

Prevents nya logotyp utgår från Svenskt Näringsliv, LO och PTK som likt tre ekrar i ett hjul möts i det kunskapsnav Prevent utgör. Den nya visuella identiteten ska ge en bild av Prevent som överensstämmer med varumärkeslöftet ”Kunskaper för en bättre arbetsdag”. Den ska också spegla visionen ”Framgångsrika företag med ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete”.

I dag är Prevent en modern kunskapsorganisation som utvecklar produkter och metoder för att hjälpa företag att skapa en säker och hälsosam arbetsmiljö. Prevent utbildar årligen tusentals chefer och skyddsombud. Varje månad görs 64 000 besök på Prevents webbplatser för att leta fakta, ladda ner checklistor, använda webbverktyg, få de senaste nyheterna från tidningen Arbetsliv, planera utbildningar eller beställa böcker.

Tid: Torsdag 13 november 2014 klockan 16.30.

Plats: Fotografiska i Stockholm, Stadsgårdshamnen 22, evententré I 24, mötesrum Helmut.

Maria Schönefeld, vd Prevent, 070-523 63 83, maria.schonefeld@prevent.se

Malin Drougge, projektledare Prevent, 073-988 04 46, malin.drougge@prevent.se