Välkommen till seminariet Ett arbetsliv för alla

Fördomar och brist på nytänkande utestänger människor med funktionshinder från arbetsmarknaden. I en paneldiskussion berättar fyra personer med funktionshinder om problematiken och hur man kan lyckas i arbetslivet. I publiken finns representanter från handikappförbund, Arbetsförmedlingen, Länsarbetsnämnden och handikappombudsmannen.

Program 09.30 Bakgrund till samt presentation av webbplattformen Samspela och boken Det funkar – se människan bortom funktionshindret. De har tagits fram av arbetsmarknadens parter för att öka förståelsen för att alla behövs på arbetsmarknaden.

10.15 Paus

10.30 Paneldiskussion Birgitta Frejhagen, vd på Infokomp Leif Westerlind, Socialdepartementet Sahar Mosleh, ordförande för Unga Rörelsehindrade Nisse Nobrand, projektledare Open Up Miia Nojonen, deltagare Open Up

11.20 Avslutning

11.30 Förtäring