Brand i batterilager Von Utfallsgatan 25, Göteborg

03 september kl 10:10

Renova på Von Utfallsgatan 27 i Göteborg

Insatta resurser

Räddningstjänsten är på plats med 11st enheter samt 2st ledningsenheter ca 30 personer. Samverkan sker med Polis, ambulanssjukvård, företaget med flera.

Räddningstjänstens insats

Larm inkom om brand i ett batterilager beläget i Renovas lokaler på Von Utfallsgatan 27 i Göteborg.

Branden är släckt och de batterier som varit involverade i branden är omhändertagna. Det är ingen pågående rökutveckling.

Räddningstjänsten Storgöteborg arbetar fortsatt med kontroll att branden ej spridit sig i byggnaden.

Meddelande kommer att uppdateras

Stabschef Hans Trengereid