Brand i bilverkstad i Mölndal

Strax efter klopckan 21 larmades Räddningstjänsten i Storgöteborg till en bilverkstad på Göteborgsvägen i Mölndal. Larmet kom in som ett automatiskt brandlarm. Vid första styrkans ankomst rapporterades om rökutveckling från ventilationen. Förstärkning larmades då med enheter från flera brandstationer. Styrkor från Mölndal, Gårda, Frölunda, Lindome och Öjersjö arbetade inledningsvis med att lokalisera branden och få ut röken. Totalt har vi 13 enheter inklusive ledningsfordon på plats. En personalstyrka på ungefär 30 personer hanterar händelsen. Branden är nu under kontroll och vi kommer inom kort att avveckla resurser. Räddningstjänsten kommer att vara kvar på platsen under större delen av natten. Vi har inga rapporter om att några personer har kommit till skada.

Anders Gärdhagen

Stabschef