Brand i boende på Hisingen

Klockan 03:00 larmades Räddningstjänsten i Storgöteborg till ett mindre boende på Londongatan i Lundby på Hisingen. Larmet kom in som ett automatiskt brandlarm. Vår ledningscentral fick tidigt in samtal från platsen om att det brann i källaren. Räddningsenheter larmades från Lundby, Torslanda och Frölunda brandstationer samt ledningsenheter, totalt 7 fordon och 22 personal befinner sig på platsen. Samtliga boende var välbehållna och ute vid vår framkomst. Branden släcktes snabbt och nu arbetar vi med att söka igenom byggnaden med rökdykare och säkerställa att branden inte spridit sig och ventilerar ut rök som spridit sig upp i huset. Räddningstjänsten kommer inom kort att skicka tillbaka de flesta enheterna och vara kvar med en mindre styrka för efterkontroll och bevakning.

Stabschef

Anders Gärdhagen