Brand i flera bvilar i Majorna

Räddningstjänsten i Storgöteborg larmades klockan 05:25 till Såggatan i Majorna där det brann i flera fordon. Styrkor från tre brandstationer, Gårda, Frölunda och Lundby  larmades till platsen då flera fordon antändes med kraftig rökutveckling som följd. Det var även spridning mot en slänt där det tog sig i terrängen.Totalt har 6 bilar blivit förstörda i branden. Branden är nu under kontroll och räddningstjänsten blir kvar på platsen någon timma till. Under släckningsarbetet är Såggatan delvis avstängd. Vi har inga rapporter om att några personer har kommit till skada.

Anders Gärdhagen

Stabschef

Frågor från media på dagtid, som rör vår verksamhet eller organisation, kontakta Kommunikatör Anna Dyne