Brand i hyresfastighet i centarala Göteborg

Räddningstjänsten i Storgöteborg är sedan en timma på plats på Södra Vägen i centrala Göteborg där vi arbetar med att lokalisera vad det är som brinner i en hyresfastighet. Initialt har vi stängt av spårvagns och busstrafiken på Södra Vägen mellan Korsvägen och Engelbrektsgatan. Personal från Gårda, Mölndal och Frölundas brandstationer är insatta i räddningsarbetet. Totalt ca 20 personer inkl ledningsfunktioner är på plats. Delar av fastigheten samt en restaurang har av säkerhetsskäl evakuerats. Vi har inga rapporter om några personskador.
Prognosen just nu är väldigt oklar.
Uppföljning följer.

Anders Gärdhagen

Stabschef

Pressfrågor under pågående räddningsinsats hanteras av vår Larm och ledningscentralen. Här får du information om insatser som hanteras av Räddningstjänsterna i Göteborgsregionen. Om ingen svarar pågår insatsledning – vänligen prova igen efter några minuter. Telefonnumret gäller händelser i följande kommuner: Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Partille, Härryda, Lerum, Tjörn, Stenungsund, Lilla Edet, Kungälv, Ale, Alingsås, Vårgårda och Öckerö.
    Frågor från media på dagtid, som rör Räddningstjänsten Storgöteborgs verksamhet eller organisation, kontakta Kommunikatör Anna Dyne