Brand på vind i flerfamiljshus, Domarevägen 37 i Partille

Report this content

Omkring klockan 01.40 larmades Räddningstjänsten Storgöteborg till brand i lägenhet vid Domarevägen 37 i Partille.

Vid framkomst till fastigheten visade det sig att branden spridit sig till vinden. Räddningstjänsten är på plats med flertal enheter. Fastigheten där branden startade samt en närliggande fastighet har utrymts. Räddningstjänsten arbetar nu med att begränsa och släcka branden. Arbetet på plats kommer att fortsätta under morgonen.

Ida Pettersson
Vakthavande befäl

Västra Räddningsregionen är ett samarbete mellan räddningstjänsterna i väst kring ledning och genomförande av räddningsinsatser. Genom att samverka via ett gemensamt räddningsledningssystem ökar vi förmågan att genomföra omfattande, komplexa och samtidiga räddningsinsatser. De samverkande räddningstjänsterna är räddningstjänstförbunden i Alingsås-Vårgårda (AVRF), Bohus (BORF), Södra Bohuslän (SBRF) och Storgöteborg (RSG), samt räddningstjänsterna i Herrljunga, Sotenäs, Strömstad, Tanum och Öckerö kommuner.