Branden i batterilager på Von Utfallsgatan 27, Göteborg är släckt.

Tid för larm

03 september kl 10:10

Renova på Von Utfallsgatan 27 i Göteborg

Insatta resurser

Räddningstjänsten börjar nu avveckla enheter från skadeplats då branden är släckt och ingen vidare brandspridning har skett. Samverkan sker med Polis, ambulanssjukvård, företaget med flera.

Räddningstjänstens insats

Larm inkom om brand i ett batterilager beläget i Renovas lokaler på Von Utfallsgatan 27 i Göteborg.

Branden är släckt och de batterier som var involverade i branden är omhändertagna. Det är ingen pågående rökutveckling och det finns ingen risk för vidare  brandspridning.

Räddningstjänsten Storgöteborg bedömer att läget är under kontroll och kommer att börja avveckla enheter från skadeplats

Stabschef Hans Trengereid