Branden i flerfamiljshus, Kommendörsgatan, Majorna är släckt.

Klockan 04.00på lördagsmorgonen larmades Räddningstjänsten Storgöteborg till brand i ett soprum i ett flerfamiljshus på Kommendörsgatan i Majorna. Branden spred sig vidare upp i byggnadens konstruktion och räddningstjänsten har under dagen arbetat på plats med som mest personal från 6 brandstationer, ca 40 brandmän samt 2 ledningsenheter. Branden är släckt och räddningsinsatsen avslutades kl. 17:00. Det finns inga rapporter om skadade personer. Boende evakuerades till en samlingslokal i närheten. Representanter från fastighetsägaren, Majorna/Linné stadsdelsförvaltning, försäkringsbolag samt Försäkringsbranschens Restvärderäddning finns på brandplatsen för att bistå de drabbade. Väktare finns på plats för bevakning av fastigheten.

Hans Trengereid/Stabschef

Räddningstjänsten Storgöteborg

Frågor från media på dagtid, som rör vår verksamhet eller organisation, kontakta Kommunikatör Anna Dyne