Pågående saneringsarbete i Göta älv

Report this content

Klockan 06.43 inkom larm till räddningstjänsten om ett misstänkt utsläpp i Göta älv. Det drabbade området sträcker sig i nuläget från Fiskehamnen förbi Älvsborgsbron.

– Vi har personal på plats som har lagt ut länsor för att begränsa spridningen och för att bedöma om ytterligare åtgärder behöver sättas in, säger Peter Johansson, vakthavande befäl.

Räddningstjänsten Storgöteborg samverkar i insatsen med bland andra Polisen, Kustbevakningen och Göteborgs Stads miljöförvaltning.

Det är i nuläget oklart vilken typ av ämne som släppts ut och hur länge arbetet kommer att pågå.

Peter Johansson
Vakthavande befäl

Prenumerera