Rökutveckling från Industri i Stenungsund

Idag tisdag kl. 13:50 larmades Industrins Räddningstjänst i Stenungsund tillsammans med den Kommunala Räddningstjänsten i Södra Bohusläns Räddningstjänstförbund till Noryons fabrik i Stenungsund. Rökutveckling från en reaktor var orsak till larmet och det interna nödlarmet aktiverades. Detta kunde höras även i samhället men larmet är avsett för att uppmärksamma egen personal på en händelse i fabriken.

Industrin och Räddningstjänsten har utfört åtgärder för att sänka temperatur och tryck i drabbad anläggningsdel och detta har haft god effekt. Man räknar med att dessa åtgärder kommer att fortgå några timmar under eftermiddagen. Räddningstjänsten är på plats med ca 18st brandpersonal och 2 st ledningsenheter.

Vakthavande befäl

Hans Trengereid