Uppföljning av branden i fastigheten på Södra Vägen

Räddningstjänsten fortfarande kvar på adressen

Branden som bröt ut strax efter klockan 18 på lördagseftermiddagen hanteras fortfarande av Räddningstjänsten i Storgöteborg. Vi har nu klockan 21 en lika stor styrka på plats som tidigare. Man har identifierat branden i bjälklaget på våning ett och arbetar med att säkerställa så branden inte sprider sig vidare i konstruktionen. Vår förhoppning är att kunna minska ner antalet enheter inom kort men kommer att finnas kvar med en mindre styrka under hela natten för trygghet, säkerhet och omtanke om hyresgästerna.
Det är fortfarande avstängt på Södra Vägen till Engelbrektsgatan för kollektivtrafiken. Oklart när buss och spårvagnstrafiken kan börja rulla igen.
Vi har inga rapporter om att några personer har kommit till skada under insatsen.

Anders Gärdhagen

Stabschef

Pressfrågor under pågående räddningsinsats hanteras av vår Larm och ledningscentralen. Här får du information om insatser som hanteras av Räddningstjänsterna i Göteborgsregionen. Om ingen svarar pågår insatsledning – vänligen prova igen efter några minuter. Telefonnumret gäller händelser i följande kommuner: Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Partille, Härryda, Lerum, Tjörn, Stenungsund, Lilla Edet, Kungälv, Ale, Alingsås, Vårgårda och Öckerö.
    Frågor från media på dagtid, som rör Räddningstjänsten Storgöteborgs verksamhet eller organisation, kontakta Kommunikatör Anna Dyne