Ågren byter namn till Ramböll

För två år sedan köpte Ramböll företaget Ågren, Sveriges främsta experter inom kommersiell utveckling. Nu tas nästa steg i integrationen, Ågren byter namn till Ramböll och blir ett affärsområde med namnet Retail Planning & Architecture.

– Det känns jättebra att vi nu tar nästa steg i vår integration och Ågren blir Ramböll fullt ut. Vi flyttar ihop i samma byggnad i Göteborg med samma namn och kommer att agera gemensamt i vår strävan att komma ännu närmare slutkunderna, säger Niklas Sörensen, vd för Ramböll Sverige.

Genom att kombinera design och funktionalitet skapas nya handelsmiljöer i framför allt köpcenter och gallerior för en mer levande stadsbild.

– Tillsammans med övriga delar av Ramböll kommer vi att erbjuda ett bredare tjänsteutbud och skapa ett helhetserbjudande för att skapa levande platser där människor vill vara, säger Annki Cedervall, affärsområdeschef på Ramböll för Retail Planning and Architecture.

Läs mer om våra tjänster

Om oss

Om Ramboll Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Vi kallar det Engineering for life. Ramboll är en samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar. Ramboll har 15.000 experter i 35 länder, 2.000 av dessa arbetar i Sverige.