Flest antal lag igen i StafettVasan!

För andra året i rad behåller Ramböll sin position som företaget med flest antal lag anmälda till StafettVasan. I år ställer Ramböll upp med hela 37 lag!

Fredagen den 5 mars 2010 går den årliga StafettVasan av stapeln. StafettVasan är en stafett i klassisk stil längs Vasaloppsspåret Sälen-Mora som är uppdelad på 5 sträckor, totalt 9 mil. Längdskidåkning har alltid varit en speciell tradition inom Ramböll. Detta skidintresse var också avgörande då Ramböll valde att sponsra den trefaldige Vasaloppssegraren Daniel Tynell.

I årets StafettVasa ställer Ramböll upp med 37 lag; 25 från Sverige, 7 från Danmark, 3 från Norge, ett från Finland och ett från Estland.

– Vi är såklart jätteglada över att så många av våra anställda åker och vi är speciellt stolta över att nu äntligen ha fått med lag från både Finland och Estland, berättar Rambölls kommunikationschef Yvonne Ronnerfors.

Nivån på åkarna är väldigt varierad. Allt ifrån vissa som knappt stått på skidor till andra åkare som gör en riktig satsning. Förra året klarade Rambölls stafettlag en medeltid på 7 timmar och 8 minuter. Varje lag består av 5 åkare och det är sträckor från 9 km till 2,4 mil.

Ramböll har förmånen av att ha Anders Säterkvist, med över 20 års erfarenhet av elitvallning, som anställd och det är hans recept som vallateamet, vilka kommer från en lokal idrottsklubb, följer. Alla får hjälp med vallningen kvällen innan. Något som är enormt uppskattat!

– Det är viktigt att måna om personalen och se till att vi ger utrymme för den här typen av aktiviteter. Att ägna sig åt friskvård samtidigt som de anställda svetsas samman är optimalt. Det är häftigt att 185 medarbetare är på plats och åker, säger Bent Johannesson VD för Rambölls svenska verksamhet.

Skidåkarna från Ramböll hoppas nu på bra väderförutsättningar och ser fram emot en lika lyckad stafettdag som 2009!

Yvonne Ronnerfors
Kommunikationschef Ramböll Sverige AB