Inbjudan till webbinarium: Invånarna syn på sin egen krisberedskap

Välkommen på webbinarium
Tisdagen den 20 april 2021, 10:00-10:45

Viljan bland Sveriges invånare att se över och förbättra sin egen krisberedskap är stor. Samtidigt finns en utbredd uppfattning om att mer insatser och information behövs från samhället. Det visar rapporten ”Invånarnas syn på sin egen krisberedskap”.

Ytterligare en viktig slutsats från undersökningen är att boendet har stor betydelse för vår krisberedskapsförmåga. Mer än hälften av de som svarat menar att våra bostäder behöver anpassas bättre för att klara en kris.

Under webbinariet diskuterar Kristina Syk, expert på Ramboll, med gäster och deltagare vad resultaten egentligen innebär. Hur kan vi som representerar olika delar av samhället fånga upp intresset från invånarna och omsätta det i praktiken? Du som deltar är välkommen att vara med i samtalet.

Vi kommer att prata om:
•    Slutsatser från rapporten, vad tänker Sveriges invånare om sin egen krisberedskap?
•    Vilket stöd samhället kan bidra med nu när det finns ett stort intresse.
•    Bostädernas betydelse och hur fastigheter, bostadsområden och samhällen kan bidra till invånarnas egen krisberedskap.

Ladda gärna ner och kika på rapporten redan nu.

Vi ses den 20 april!
Välkommen

Anmäl dig här

Presskontakt: Boel Bengtsson, PR-ansvarig

+46 76 125 72 87, boel.bengtsson@ramboll.se

Om Ramboll

Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Vi kallar det Engineering for life. Ramboll är en samhällsutvecklare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.

Ramboll har 16.500 experter i 35 länder, 2.000 av dessa arbetar i Sverige.

ramboll.se