Ny VD på Ramböll Management Consulting

Johan Grip blir ny VD för Ramböll Management Consulting i Sverige från och med den 1 oktober 2013. Johan kom in i bolaget 2012 i och med fusionen med SANN & Partners. Han har sedan dess varit en central person för Ramböll Management Consulting i Sverige och en nyckelperson för bolagets utveckling.

– Vi är idag en högpresterande organisation som är full av talanger och engagemang. Vi har haft en fantastisk tillväxt under de senaste åren både i form av medarbetare och resultat. Det är med stor tillförsikt jag tar mig an uppdraget att tillsammans med övriga kollegor ta bolaget till nästa nivå, säger Johan Grip. Ambitionen är att fortsätta vara en viktig pusselbit i Ramböllkoncernens erbjudande.

Johan tar över efter Ola Odebäck som har bestämt sig för att flytta med familjen till Skåne där han kommer ifrån. Ola kommer att fortsätta i rollen som konsult och rådgivare för Ramböll Management Consulting.

– Vi vill tacka Ola för hans insats och långa karriär hos oss – han har gjort ett fantastiskt arbete och har varit en viktig person för att etablera ett framgångsrikt managementkonsultbolag, säger Thomas Kveiborg, styrelseordförande.

Ramböll Management Consulting är en del av Ramböllkoncernen som är ett av Nordens största konsultföretag med cirka 10 000 medarbetare på 200 kontor världen över. Ramböll erbjuder helhetslösningar inom marknadsområdena byggnader, transport, miljö, energi, olja & gas och management consulting.

För mer information, kontakta:
Johan Grip, VD Ramböll Management Consulting
johan.grip@ramboll.com