Ramböll får toppranking av Universum i år igen

Nordens ingenjörsstudenter har rankat Ramböll som den näst mest attraktiva arbetsgivaren i Danmark, Sverige, Norge och Finland. Det här är andra året i rad som Ramböll får en toppranking.

Ramböll har blivit rankade som den näst mest attraktiva arbetsgivaren i Norden. Detta avslöjas i den nyligen publicerade undersökningen från Universum ”Nordens mest attraktiva arbetsgivare” som baseras på information från 22 000 ingenjörsstudenter på universitet och högskolor i Danmark, Sverige, Norge och Finland.

Enligt undersökningen hamnar Ramböll på plats nummer två och detta baseras på en rad olika faktorer – några saker som värderas högt är en dynamisk arbetsmiljö, att Ramböll kan erbjuda en bra merit för den fortsatta karriären, professionell utveckling, utmanande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och ett bra tjänsteutbud.

I förra årets ranking rankades Ramböll som den mest attraktiva arbetsgivaren. Det här året, har ingenjörsstudenterna valt företaget Siemens som den mest attraktiva arbetsgivaren och ABB hamnar på en tredje plats efter Ramböll.

”Studenter är en väldigt viktig grupp intressenter för Ramböll. Det är uppmuntrande att vi i år igen får en toppranking i Universums undersökning. Resultatet som den näst bästa arbetesgivaren för ingenjörer i Norden bevisar att våra framtida medarbetare förstår och uppskattar vad Ramböll står för”, säger Morten Peick, Group Director, Communications & Branding.

Läs mer om Universums undersökning här:

Morten Peick
Group Director