Ramböll förvärvar LG RoadTech AB

– Genom köpet av LG RoadTech AB stärker Ramböll sin position inom Pavement Engineering. Vi kompletterar vår verksamhet med ny och värdefull kompetens. Vår ambition är att bredda och stärka vår profil inom kvalificerad vägteknik, förklarar Peter Ekdahl, Chef för Ramböll RST.

– Ett samgående med Ramböll är ett naturligt steg för oss att utvecklas och växa såväl tekniskt som marknadsmässigt. Vår bransch står inför en rad utmaningar där både storlek och tvärfacklighet är en viktig del. I ett starkt nordiskt företag som Ramböll står vi väl rustade för detta, säger Trond Cato Johansen, VD på LG RoadTech AB.

För ytterligare information: Mer information hittar du på www.ramboll.se eller www.lgroadtech.se Frågor besvaras av Peter Ekdahl, Chef Ramböll RST, 040-10 54 58 eller Bent Johannesson, VD Ramböll Sverige AB, 08-615 60 00.

Ramböll Sverige AB Kapellgränd 7 Box 4205 SE-102 65 Stockholm Tfn vxl +46 (0) 8 615 60 00 Fax +46 (0) 8 702 19 13 www.ramboll.se

Ramböllkoncernen har mer än 6500 engagerade medarbetare. Vi är ett ledande Nordeuropeiskt företag verksamma i ett brett internationellt perspektiv med 116 kontor i Norden och Storbritannien och 24 kontor i övriga världen. Vi erbjuder rådgivande ingenjörs- och konsulttjänster, produktutvecklings- och organisationsrådgivning inom: Byggande, infrastruktur, installation, industriella processer, energi, vatten och miljö, telekommunikation, management och IT.