Ramböll satsar i Stockholm – behovet av teknikkonsulttjänster är stort och företaget står väl rustat

Just nu pågår Rambölls marknadsföringskampanj i Stockholm. Företaget växer och har behov av att attrahera nya medarbetare. Det är även viktigt att kommunicera att Ramböll är en tung aktör att räkna med i teknikkonsultbranschen. Företaget står väl rustat för att möta det ökade behovet av teknikkonsulttjänster i Stockholmsområdet.

Staden växer och det innebär en mycket intressant marknad för teknikkonsulter. Flera stora kollektivtrafikprojekt är på gång, installationsmarknaden är het, behovet av nya bostäder ökar, VA-nätet behöver ses över och många andra typer av byggprojekt startar. Det finns även ett växande behov av anpassningar till miljö- och klimatkrav.

- Det är spännande att jobba på ett företag som har en tydlig tillväxtplan. Vi har många konkreta projekt att locka med och det känns fantastiskt att ha möjlighet att kunna anställa som vi gör, säger Patrik Schelin, Regionchef för Teknik och Design i Stockholm. Dessutom kan vi erbjuda moderna centralt belägna arbetsplatser om man inte bor i Norrtälje där vi kan erbjuda arbetsplatser på orten, tillägger han.

- Vår bredd och kompetens är vår styrka och det gör oss mycket konkurrensmässiga och starka. Tack vare vår ägarform kan vi dessutom erbjuda ett jobb hos en arbetsgivare som tänker långsiktigt och medverkar till det hållbara samhället genom forsknings- och utvecklingsprojekt samtidigt som medarbetare och företag utvecklas, berättar Åsa Jacobsson, Distriktschef för Projektledning i Stockholm.

Rambölls svenska verksamhet har sitt huvudkontor på Krukmakargatan på söder i Stockholm. Kontoret totalrustades 2008 och byggnaden efterlever miljökraven både i Miljöklassad byggnad och Green Building.

Utöver Stockholm finns Ramböll på ett 30-tal orter i Sverige och är representerade på över 200 kontor världen över.

Lediga tjänster i Stockholm hittar du här.