Ramböll satsar på skidåkare i världsklass

Ramböll har beslutat att gå in som ny huvudsponsor för den trefaldige Vasaloppssegraren Daniel Tynell. Tack vare avtalet får Tynell möjlighet att fullt ut fokusera på sin elitsatsning i världscupen för långlopp, där Vasaloppet är säsongens stora höjdpunkt. Daniel Tynell garanteras också en anställning som ingenjör, det yrke han har utanför skidspåret.

- Samarbetet känns både bra och inspirerande. Jag får nu möjligheten att lyfta min skidåkning till den professionella nivå som jag drömt om och får dessutom förutsättningar för att ytterligare kunna utvecklas. Tryggheten i att jag har en anställning hos Ramböll efter avslutad skidkarriär gör dessutom att jag helt och hållet kan fokusera på skidåkningen, säger Daniel Tynell, som har vunnit Vasasloppet tre gånger; 2002, 2006 och senast 2009.

Längdskidåkning har en speciell tradition inom Ramböll, som är det företag som har flest deltagande lag i den årliga StafettVasan. Rambölls skidintresse har haft en avgörande roll när företaget nu skriver samarbetsavtal med Daniel.

- Det känns fantastiskt att kunna stötta Daniel så att han kan satsa helhjärtat på skidåkningen. Han är en förebild för många och en elitidrottare av hög klass. Vi är selektiva med våra samarbeten, men här tvekade vi aldrig. Daniel kommer att vara en stor tillgång för oss på Ramböll, både i sin framtida yrkesroll som teknikkonsult och som inspiratör vad gäller friskvård och prestationsutveckling, säger Bent Johannesson, VD Ramböll Sverige.