Ramböllmedarbetare prisbelönad för sitt arbete inom energieffektivitet och inomhusklimat

REHVA* är en organisation som omfattar 27 länder och har ca 100 000 medlemmar. Varje år delar de ut ett pris, REHVA Professional Award, till en framstående europeisk tekniker och i år gick priset till Johnny Andersson på Ramböll.

Priset delades vid den galamiddag i Blå Hallen på Stadshuset i Stockholm där Energi- och Miljötekniska Föreningen (tidigare VVS-tekniska Föreningen) firade sitt 100-årsjubileum.

Johnny fick priset som erkänsla för hans enastående insatser för förbättring av energieffektivitet och inomhusklimat i byggnader.

Johnny har under många år arbetat med dessa frågor i svenska och i internationella projekt för EU, IEA, REHVA och ASHRAE.

"Att ha Johnny som medarbetare är för oss en stor tillgång. Att vara ledande inom energieffektivt byggande med bra inneklimat är något vi strävar efter och Johnnys prestation är något som ger oss ett kvitto på att vi gör rätt saker", säger Patrik Schelin, regionchef Ramböll.

Bifogad bild är från prisutdelningen i Blå Hallen där Johnny Andersson, Ramböll (till vänster) tar emot priset från professor Olli Seppänen, Generalsekreteraren i REHVA.

Johnny Andersson
Johnny.Andersson@ramboll.se

Yvonne Ronnerfors
Kommunikationschef Ramböll