Rekord i antal lag för ett enskilt företag i årets StafettVasa

StafettVasan genomförs fredag den 27 februari. Av totalt 835 anmälda lag står teknikkonsultbolaget Ramböll för hela 33 lag.

Ramböllkoncernen finns i hela världen och det är anställda från de nordiska länderna som ställer upp i StafettVasan. Företaget har lag från Sverige, Norge och Danmark.

Nivån på åkarna är väldigt varierad. Allt ifrån vissa som knappt stått på skidor till andra åkare som gör en riktig satsning. Ramböll erbjuder alla anställda möjligheten att vara med i StafettVasan som ett tillfälle att bygga nätverk med förebyggande friskvård.

"Det är viktigt att måna om personalen och se till att vi ger utrymme för den här typen av aktiviteter. Att ägna sig åt friskvård samtidigt som de anställda svetsas samman är optimalt" säger Bent Johannesson VD för Rambölls svenska verksamhet.

Att det har blivit ett så stort deltagande från företaget beror mycket på engagemanget från Rambölls kontor i Falun samt att det ordnas med ett gemensamt boende och ett pastaparty kvällen innan. Dessutom får alla proffshjälp med vallningen.

I år har Ramböll hela 33 lag anmälda vilket gör 165 åkare. Företaget är med för 5:e året i rad.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Ramböll

Ramböll är ett ledande teknikkonsultbolag som erbjuder helhetslösningar inom byggande, infrastruktur, industri, energi, vatten och miljö, telekommunikation, management, projektledning och IT. Ramböll Sverige är en del av Ramböllkoncernen som har cirka 8 800 medarbetare på 160 kontor i 28 länder. Mer om Ramböll på www.ramboll.se

Taggar: