Simon Oliver-Jørgensen blir Finance & Business Transformation Director i Ramboll Sverige

Från den 1 maj är Simon Oliver-Jørgensen ny finansdirektör i Ramboll Sverige. Simon är en veteran inom koncernen med stark förankring i Ramboll globalt. Han får en utökad roll då han även kommer att leda genomförandet av den tillväxtstrategi som finns för den svenska verksamheten.

Simon kommer senast från rollen som Director of Strategy & Business Transformation och ett uppdrag i Singapore där han under 1,5 år har arbetat med att etablera verksamheten.

– Jag är väldigt glad att Simon har möjlighet och att ta sig an rollen som finansdirektör samtidigt som han axlar ansvaret för att driva vår fortsatta tillväxt på den svenska marknaden. Simon har med ett stort nätverk inom Rambollkoncernen, bland annat från sin tid som finansdirektör för Rambolls stabsorganisation samt från att ha arbetat med en rad strategiimplementeringar, till exempel i USA och Asien-Stillahavsregionen, säger Anette Seger, vd för Ramboll Sverige.

– Jag är tacksam för den tillit som Anette, ledningsgruppen och de svenska divisionscheferna har visat. Jag har sedan tidigare goda relationer med många kollegor i Sverige och ser fram emot att får ägna mig helhjärtat åt den svenska verksamheten. Jag har redan fått en positiv erfarenhet av att lära känna ledningsgruppen och se deras engagemang och driv som kommer att vara centralt för att säkra fortsatt tillväxt. Vi ska ta vara på och bygga vidare på de styrkor och den enorma potential som finns inom samhällsbyggnadssektorn i Sverige, säger Simon Oliver- Jørgensen som tillträder som finansdirektör för Ramboll Sverige i maj.

Rambolls nuvarande finansdirektör Mikael Häägg gör sin sista dag på Ramboll den 12 maj och går därefter vidare till Attendo Skandinavien som ekonomichef.

För frågor och intervjuförfrågningar kontakta:
Maria Tegin, PR Manager Ramboll Sverige
E-post:
maria.tegin@ramboll.se

Tel:  +46 70 293 99 24

Ramboll är ett globalt arkitektur-, ingenjörs- och konsultföretag som grundades i Danmark 1945. Våra 17 500 experter skapar hållbara lösningar inom områdena Buildings, Transport, Vatten, Miljö & Hälsa, Arkitektur & Landskap, Energi och Management. Över hela världen kombinerar Ramboll lokal erfarenhet med en global kunskapsbas för att skapa hållbara städer och samhällen. Vi kombinerar insikter med kraften att driva positiv förändring hos våra kunder, i form av idéer som kan förverkligas och implementeras. Vi kallar det: Bright ideas. Sustainable change.
Läs mer på ramboll.se och följ oss gärna på LinkedIn och Instagram.